Ogólne zasady przyjmowania plików do druku
Pliki do druku przyjmujemy w formie elektronicznej poprzez dołączenie pliku podczas składania zamówienia po zarejestrowaniu się w naszym systemie lub za pośrednictwem FTP.
Do druku przyjmujemy następujące formaty plików: PDF, TIF, JPG, CDR. Rekomendowanym formatem pliku jest PDF.
Pliki należy spakować-RAR, ZIP.
Prawidłowe przygotowanie prac do druku cyfrowego wymaga zastosowania następujących zasad:
zalecana rozdzielczość bitmap (np. zdjęć) to 300dpi w skali 1:1 - niższa rozdzielczość bitmap znacznie obniża jakość druku, a zbyt wysoka niepotrzebnie powiększa rozmiar pliku. Dopuszczalna minimalna rozdzielczość to 240dpi.
Kolorystyka CMYK
należy dodać spady po 3mm z każdej strony
obszar wolny, w którym nie powinny znajdować się teksty to 3mm od krawędzi z każdej strony docelowego formatu
praca powinna być wyśrodkowana (obszar zajmowany przez projekt graficzny powinien być wyśrodkowany w stosunku do strony)
teksty należy zamienić na krzywe
w przypadku formatu PDF zgodność z Acrobat 4.0 (wersja 1.3)
w przypadku formatu TIF kompresja bezstratna LZW
w przypadku formatu CDR do wersji 15 (X5)
Najczęstsze problemy powstające w wyniku złego przygotowania prac do druku:
brak spadów lub ich złe zdefiniowanie przez co praca może zostać źle przycięta
niepoprawny druk tekstów w wyniku braku osadzenia czcionek lub braku zamiany tekstów na krzywe
źle dobrana kolorystyka może wynikać ze źle skalibrowanego monitora klienta lub zastosowania trybów RGB i CMYK obiektów w jednym dokumencie.
Istnieje także możliwość sprawdzenia poprawności i dokonania korekty materiałów przesłanych przez Klienta. W takim przypadku należy wybrać opcję „SPRAWDZANIE PLIKÓW przy składaniu zamówienia. Opcja ta może być dodatkowo płatna. Po wybraniu tej opcji sprawdzimy dokładnie dostarczone pliki graficzne i wprowadzimy odpowiednie poprawki, po czym plik zostanie do Państwa przesłany celem akceptacji.
PasjaDruk24.pl NIE PONOSI odpowiedzialności za źle przygotowane lub niezgodne ze specyfikacją pliki oraz wynikające z tego tytułu błędy w druku.
Pliki do druku przyjmujemy w formie elektronicznej poprzez:
Panel Klienta - dołączenie pliku podczas składania zamówienia po zarejestrowaniu się w naszym systemie. Interfejs umożliwia wgrywanie plików o wadze nie przekraczającej 50 MB.
Konto FTPPliki powyżej 50 MB należy umieścic na FTP wg specyfikacji:
nazwa hosta, użytkownik oraz hasło są przyznawane dla każdego zlecenia osobno i podawane w treści e-maila wysyłanego jako potwierdzenie przyjęcia zamówienia lub dostępne na stronie "Szczegóły zamówienia" w Panelu Klienta w zakładce Moje Zamówienia.
Takie rozwiązanie pomaga uniknąć błędów, pomyłek, duplikowania plików oraz problemów z wersjami plików podobnych zamówień.
Pamiętaj:
Łącząc się z FTP należy zaznaczyć opcję trybu pasywnego.
Pliki należy spakować - RAR, ZIP.
- alternatywne konto FTP.
W przypadku problemów z wgrywaniem plików na właściwe dla danego użytkownika konto pliki można umieścić na alternatywnym koncie FTP. Odpowiednie dane przekażemy Ci w razie potrzeby w e-mailu.
W jakim formacie przygotować pliki do druku?
Formaty plików do druku:
PDF - PrePress
zgodność: Acrobat 4 (PDF 1.3)
wszystkie fonty zamienione na krzywe
spady po 3 mm z każdej strony
rozdzielczość 300 dpi
wektory 2400 dpi
tryb kolorów CMYK bez osadzonych dodatkowych profili
projekt wyśrodkowany na stronie
katalogi i broszury - strony w kolejności 1,2,3 ... itd. (żadnych składek)
odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki zalecane 5 mm)
jeżeli występują znaczniki cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto
dokładne opisy plików tj. Katalog_X_Srodki.pdf Katalog_X_Okładka.pdf, (gdzie x=nazwa)
plik PDF przed dołączeniem do zamówienia należy spakować do paczki ZIP
prace lakierowane (podgląd pracy wraz z lakierem na osobnej stronie), skala 1:1
wykrojniki do danych prac (na pierwszej stronie wykrojnik nałożony na pracę na drugiej stronie pracę do druku bez wykrojnika) – linie cięcia oznaczamy na niebiesko linie falcu na czerwono, skala 1:1
TIF/JPG
format 1:1
spady po 3 mm z każdej strony
rozdzielczość 300 dpi
tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili
bez warstw – spłaszczone (dotyczy plików TIF)
zalecana kompresja LZW lub spakowane ZIP (dotyczy plików TIF)
projekt wyśrodkowany na stronie
odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min 3 mm.(katalogi i teczki 5 mm)
jeżeli występują znaczniki cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutt
dot Photoshopa: W związku z możliwością wystąpienia błędów przy generacji plików PDF w postaci WEKTOROWEJ, a nie jako bitmapa z programu Adobe Photoshop, pliki wynikowe z programu Adobe Photoshop powinny być zapisywane jako TIFF bez warstw - spłaszczone. Ryzyko wystąpienia ewentualnych błędów nie znika w przypadku, gdy wygenerowane przez Adobe Photoshop pliki są przekonwertowane przez inne oprogramowanie np. Adobe InDesign.
CDR
format 1:1
wszystkie fonty zamienione na krzywe
spady po 3 mm z każdej strony
wewnętrzne mapy bitowe o odpowiednich parametrach (1:1, 300dpi, CMYK)
praca nie może zawierać żadnych dodatkowych kolorów
rozdzielczość 300 dpi
tryb kolorów CMYK bez osadzonych dodatkowych profili
projekt wyśrodkowany na stronie
odległość obiektów graficznych i tekstów od lini cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki zalecane 5mm)
jeżeli występują znaczniki cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto
orientacja pracy musi się zgadzać z ustawieniami orientacji arkusza
jeżeli występują znaczniki cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto
prace lakierowane (podgląd pracy wraz z lakierem na osobnej stronie), skala 1:1
wykrojniki do danych prac (na pierwszej stronie wykrojnik nałożony na pracę na drugiej stronie pracę do druku bez wykrojnika) – linie cięcia oznaczamy na niebiesko linie falcu na czerwono, skala 1:
W przypadku plików PDF wyeksportowanych z programu Corel Draw, aby uniknąć błędów w wydruku należy zaznaczyć wszystkie zdjęcia i obiekty na pracy i połączyć je z tłem - przekształcić na mapę bitową. Istnieje także możliwość sprawdzenia poprawności dokonania korekty materiałów przesłanych przez Klienta. W takim przypadku należy wybrać opcję „PEŁNEGO SPRAWDZENIA SKŁADU“ przy składaniu zamówienia. Klient w takiej sytuacji otrzymuje plik do akceptacji na swoje konto w systemie Chroma Online
UWAGA!!!
Drukarnia PasjaDruk24.pl NIE PONOSI odpowiedzialności za prace przysłane w programie Corel Draw i pliki PDF publikowane z programu Corel Draw oraz wynikające z tego tytułu błędy. Wszystkie pliki w formacie CDR będą automatyczne konwertowane do formatu PDF z zamianą kolorystyki na CMYK.
Drukarnia PasjaDruk24.pl NIE PONOSI odpowiedzialności za konwersję kolorów z programu Corel Draw.
Drukarnia PasjaDruk24.pl NIE PONOSI odpowiedzialności za prace, w których odległość od linii cięcia nie jest zgodna ze specyfikacją.
Drukarnia PasjaDruk24.pl NIE PONOSI odpowiedzialności za prace, w których czcionki nie zostały zamienione na krzywe.
W przypadku plików PDF wyeksportowanych z programu Corel Draw, aby uniknąć błędów w wydruku zalecane jest zaznaczenie wszystkich zdjęć i obiektów na pracy i połączenie ich z tłem - przekształcenie na mapę bitową.
WERYFIKACJA KOLORYSTYCZNA (PROOF)
Na życzenie Klienta drukarnia może wykonać wydruk próbny, aby Klient mógł porównać kolorystykę zadaną w pliku z kolorami na pracy końcowej. Jest to opcja dodatkowa płatna.
Jeśli praca została przesłana zgodnie w wymaganą specyfikacją następuje wydruk oparty o profil referencyjny drukarni. W przypadku zamieszczenia złych profili Klient zostanie powiadomiony, iż w pracy został osadzony profil barwny inny niż profil referencyjny.
Należy pamiętać, że kolory na wydruku są inne od tych na ekranie, co jest spowodowane całkowicie odmiennym sposobem ich tworzenia (monitory pracują w trójkolorowym systemie RGB, zaś druk odbywa się standardowo w czterech kolorach CMYK).
Proces akceptacji wydruków próbnych (przesyłanie poprawionych plików, akceptacja bądź jej brak i dalsze postępowanie) powinien odbywać się ściśle we współpracy z Biurem Obsługi Klienta.
Wydruki próbne do zleceń realizowanych za pomocą sytemu PasjaDruk24.pl są wykonywane tylko z plików przesłanych przez klienta. Nie ma możliwości przesłania własnego proofa czy wydruku próbnego.
Serwis PasjaDruk24.pl NIE PONOSI odpowiedzialności za źle przygotowane lub niezgodne ze specyfikacją materiały oraz wynikające z tego tytułu błędy w druku.
Kolorystyka
Generalnie w poligrafii każdą pracę pełnokolorową (np. zawierającą kolorowe fotografie) drukuje się za pomocą czterech farb drukarskich - czterech kolorów podstawowych, tj: niebieski-purpura-żółty-czarny czyli Cyan-Magenta-Yellow-Black CMYK
Tym samym jednostronny kolorowy projekt określa się jako 4x0, a dwustronny 4x4.
Podczas przygotowywania materiałów do druku należy zwrócić uwagę na to, że kolory na monitorze różnią się od kolorów na wydruku. Obraz na monitorze powstaje przez połączenie trzech kolorów podstawowych - RGB. Nieskalibrowany monitor nie przedstawia kolorów w sposób wiarygodny, jeszcze bardziej zniekształcając odwzorowanie wydruku.
Model kolorów RGB jest NIE ZALECANY i NIE POWINIEN być w poligrafii stosowany, ale nie jest wykluczony. Praca przygotowana w przestrzeni barwnej RGB, jak i kolory dodatkowe np. Pantone zostaną automatycznie przekonwertowane do najbliższego koloru - możliwego do wydrukowania w przestrzeni CMYK. W przypadku przesłania plików PDF z załączonymi profilami kolorystycznymi, profile te są usuwane.
Przekazując dane niezgodne z przestrzenią barwną wymaganą w specyfikacji, Klient zgadza się na wykonanie konwersji i ponosi odpowiedzialność za wszystkie odstępstwa barwne z tego tytułu.
PasjaDruk24.pl NIE PONOSI odpowiedzialności za różnice kolorystyczne wynikające z automatycznej konwersji przestrzeni barwnych innych niż CMYK i kolorów dodatkowych (np. PANTONE, HKS, itp.) do przestrzeni barwnej CMYK.
Tylko w przypadku wybrania opcji PEŁNEJ WERYFIKACJI Klient zostanie powiadomiony, iż w pracy został osadzony profil barwny inny niż profil referencyjny.
Wpływ na kolor wydruku ma również zastosowany rodzaj papieru oraz uszlachetnienia.
Inny efekt kolorystyczny otrzymamy drukując na papierze niepowlekanym offsetowym (kserograficznym), a inny na papierze powlekanym (kredowanym lub satynowanym). Ogromny wpływ na kolorystykę druku ma oczywiście kolor papieru, ale też jego grubość, od której zależy ilość wchłanianej farby, a tym samym ostrość, jakość i głębia barw. Uszlachetnienia (np. lakierowanie UV) widocznie wpływa na zmianę postrzegania kolorów. Lakier matowy spowoduje, że barwy staną się nieco zgaszone, subtelne (matowe). Natomiast lakier błyszczący je wyostrzy, będą bardziej jaskrawe, wyraźne.
Dodatkowe zalecenia:
- nie należy przekraczać maksymalnych zawartości procentowej kolorów w jednym punkcie, która wynosi 280%. Czyli np. wartość koloru C100% M100% Y70% K10% jest jeszcze dopuszczalna.
- należy unikać sytuacji, w których niewielkie natężenia kolorów (2, 3 %) mają zasadniczy wpływ na wygląd całego projektu gdyż w druku cyfrowym tak niskie wartości są trudne do uzyskania. Minimalne widoczne natężenie to 7% zawartości procentowej koloru.
Jak wygenerować poprawny plik do wydruku - tworzymy PDF.
Dlaczego akurat PDF i dlaczego jest rekomendowanym przez nas formatem?
Pdf jest to uniwersalny format, który zachowuje bardzo wiele informacji i idealnie nadaje się do wydruków.
Jest tylko jeden warunek – musi być dobrze przygotowany.
Aby cieszyć się dobrej jakości wydrukiem należy już na etapie projektowania pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
Zasada nr 1 - pracujemy na pliku w skali 1:1
Najlepiej pracować na pliku w skali 1:1. W przypadku wydruków wielkoformatowych (np. billboardy czy inne większe formaty) można pracować w skali np. 1:10 - należy jednak pamiętać o przekazaniu tej informacji drukarni oraz zachowaniu proporcjonalnie zwiększonej rozdzielczości stosowanych bitmap.
Zasada nr 2 - najlepiej drukuje się pliki wektorowe.
Pliki wektorowe można skalować bez utraty jakości. Oczywiście, nie wszytko może być zapisane wektorowo, starajmy się przynajmniej teksty i aple (jednolite tło) zachować w grafice wektorowej.
Zasada nr 3 - nie używam grafiki w niskiej rozdzielczości (słabej jakości zdjęć, czy elementów graficznych będących elementami stron internetowych).
Grafiki rastrowe (np. zdjęcia) powinny być w wysokiej rozdzielczości, najlepiej 300 dpi, w skali 1:1. Tę wartość można zmniejszać, gdy wzrastają nam rozmiary pracy (np. na billboard 4×3 m można spokojnie wrzucić grafiki 100 dpi albo nawet 75 dpi, ponieważ potencjalna osoba będzie nasz billboard oglądała z daleka).
Zasada nr 4 - wszystkie teksty w projekcie zamieniam na krzywe.
Przed wygenerowaniem pliku do druku wszystkie teksty w projekcie zamieniam na krzywe.
Czcionki nie zamienione na krzywe nie zawsze są dołączane do pliku pdf. Oznacza to, że osoba otwierająca dany plik musi mieć w swoim komputerze zainstalowane te same czcionki, co i tak nie zawsze gwarantuje, że zaprojektowany przez nas tekst wyświetli się tak samo.
Zasada nr 5 - Stosuję kolory w określonej skali.
Należy pamiętać o przestrzeni barwnej. Druk bazuje na palecie kolorystycznej CMYK, dlatego najlepiej projektować od razu w tej przestrzeni barwnej.
Zasada nr 6 - pamiętam o spadach i marginesach.
Spady, to obszar dodatkowy poza normalnym obszarem publikacji, który potrzebny jest w sytuacjach ewentualnego przesunięcia linii cięcia w introligatorni. Takie sytuacje są nieuniknione i wynikają z właściwości fizycznych papieru.
Wiążą się z tym pojęcia: netto (obszar publikacji) oraz brutto (obszar ze spadami).
Spad wymagany to minimum 3 mm (w przypadku oprawy zeszytowej zalecane to 5 mm). Spady powinny występować ze wszystkich stron.
Istotną sprawą jest również wielkość marginesów wewnętrznych, czyli obszaru bezpiecznego od krawędzi do środka pracy, na którym nie powinno się zamieszczać żadnych kluczowych dla pracy elementów (np. teksty, logo, dopiski). Elementy tekstowe lub graficzne nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od linii cięcia (zalecane 5mm).
Dla prac powyżej 32 stron przy oprawie szytej 5mm (zalecane 8mm).
Przy większym formacie, należy zwrócić uwagę iż w tych skrajnych miejscach mogą znaleźć się elementy konstrukcyjne, np dziurkowanie w przypadku banerów, itp.
Zasada nr 7 - zawsze biorę pod uwagę prace introligatorskie.
Kiedy projektujemy np foldery/broszury szyte, dla tego typu oprawy należy uwzględnić zjawisko fizycznego zmniejszania się formatu strony do środka.
Na życzenie Klienta, korygujemy to zjawisko już na etapie montażu położenia stron, kompensując efekt grubości grzbietu. Korekta jest wyliczana w oparciu o gramaturę papieru. Powoduje to "zabranie obrazu" wzdłuż linii grzbietu, im pagina jest bliższa środka egzemplarza tym więcej obrazu jest "zabierane". W takich przypadkach zakłada się automatycznie, że układ/projekt strony pozwala na tę operację. Opcja ta jest niemożliwa do wykonania w przypadku przesłania gotowych rozkładówek, dlatego strony do takich publikacji należy przesyłać w osobnych plikach.
W przypadku opraw klejonych, należy pamiętać, że 2 i 3 strona okładki oraz 1 i ostatnia strona wkładu będą miały zaklejone 6 mm od strony grzbietu poprzez klejenie boczne. Z tego względu minimalna odległość elementów graficznych i tekstowych na tych stronach powinna wynosić 10 mm. Wewnątrz publikacji powinno się także zachować odstęp mim 10 mm. Należy pamiętać, iż efektywny format rozkładówek w egzemplarzu przy oprawie klejonej jest mniejszy od nominalnego z powodu niepełnego otwarcia książki.
Zasada nr 8 - zamieszczam dodatkowe informacje.
Warto nanieść jeszcze za obszar spadu kilka informacji dla drukarza: linie cięcia (określa, jak praca ma być przycięta), pasery (małe celowniki ułatwiające dopasowywanie), opis numeru strony (katalogi, broszurki), itp.
Zasada nr 9
Pliki należy przesyłać w formacie PDF, strona po stronie (żadnych składek).
Praktycznie każdy profesjonalny program graficzny potrafi generować pdf’y kompozytowe, jednak należy pamiętać, by wykorzystywać narzędzia dedykowane konkretnym zastosowaniom (np. Illustrator, InDesign, CorelDraw, QuarkPress, Inkscape).
Czasami jednak zdarzyć się może, że nasz świeżo wygenerowany pdf nie wygląda pięknie i gołym okiem widać, że mogą być z nim problemy w druku. Taka przypadłość zdarza się często przy większych plikach z dużą ilością wektorów (najczęściej w Corelu). Warto zatem przed przesłaniem pliku do drukarni podjąć następujące kroki (odnośnik do zakładki SPRAWDZANIE PRACY)
WERYFIKACJA
Obejmuje dokładne sprawdzenie pracy pod względem
formatu pliku
formatu pracy
spadów
uszkodzeń pliku wynikłych z przesyłania do systemu
przestrzeni barwnej CMYK
poprawności falcowania
poprawności bigowania
wyśrodkowania pracy na stronie, prawidłowej rozdzielczości map bitowych
Pozostałe parametry pracy nie będą analizowane.
W przypadku wystąpienia błędów pliki zostają poprawione (w miarę możliwości) i są odsyłane do klienta na adres e-mail podany przez w trakcie dokonywania zakupów i/lub rejestracji. Akceptacja do druku tak poprawianych plików również nastąpi drogą mailową. Ostatecznie zaakceptowane pliki zostaną dołączone do zlecenia przez PasjaDruk24.pl.
Dane przysłane w niezgodnej kolorystyce, z niezgodnym profilem lub dodatkowymi kolorami, będą automatycznie konwertowane do kolorystyki CMYK.
Uwaga! Bitmap w niskich rozdzielczościach nie można poprawić.
AKCEPTACJA PLIKÓW ODRZUCONYCH
Klient ma prawo do akceptacji odrzuconego pliku i skierowania zamówienia do realizacji, ale ponosi w tym przypadku pełną odpowiedzialność za produkt wydrukowany ze źle przygotowanego pliku produkcyjnego. W celu akceptacji pliku odrzuconego należy wysłać informację drogą mailowa na adres akceptuję@pasjadruk24.pl podając w mailu informacje o akceptacji odrzuconego pliku oraz podając numer zamówienia. Zlecenia takie NIE PODLEGAJĄ REKLAMACJI.
Serwis PasjaDruk24.pl nie ponosi odpowiedzialności za źle przygotowane lub niezgodne ze specyfikacją materiały oraz wynikające z tego tytułu błędy w druku.
Jeśli otrzymali Państwo informację o odrzucie pliku, proszę kliknąć w odpowiedni link i sprawdzić szczegółowe informacje dotyczące danego komunikatu.
Brak spadów lub spady zbyt małe.
Spad - obszar druku, który wychodzi poza krawędź cięcia. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził
do samej krawędzi po przycięciu arkusza. Brak spadu może powodować powstanie białych nierównomiernych marginesów, dlatego też spady w pracy powinny mieć 3 mm dla każdej ze stron.
W pracy występują overprinty.
Pliki zawierają overprinty (nadrukowania), nie gwarantujemy poprawnego wydruku kolorów/obiektów.
Prosimy o usuniecie overpintow.
Pamiętaj, że kolor czarny jest w druku CMYK zawsze nadrukowywany.
Po zapisaniu PDF-a zawsze należy otworzyć go przez wysłaniem do drukarni, by sprawdzić czy:
– podczas zapisu rozdzielczość nie zmniejszyła się (przy zbliżeniu ok. 200-300% na fotografiach piksele powinny być wcale lub słabo widoczne, innymi słowy zdjęcia powinny wyglądać ładnie i nie być zbyt rozmazane;
– zostały zachowane spady z projektu (wybranie niewłaściwych ustawień utworzenia pliku PDF może spowodować, że plik zapisze się bez spadów uwzględnionych w projekcie);
– cienie, elementy przezroczyste i inne efekty specjalne wyświetlają się poprawnie (szczególnie w przypadku programu Corel Draw);
– nie wystąpiły inne nieoczekiwane zmiany w wyglądzie projekt
Kalendarze 2025
Do druku przyjmowane są tylko pliki z rozszerzeniem: PDF, TIFF, JPG, CDR.
Rekomendowanym formatem pliku jest PDF.
Niekompletne czcionki.Czcionki nie zostały prawidłowo osadzone w pracy, co może spowodować ich brak lub błędne wyświetlanie przy wydruku pracy. Prosimy, aby czcionki były zawsze zamienione na krzywe, to rozwiewa wszelkie wątpliwości co to sposobu osadzania czcionek w dokumencie.

Wielkość pracy jest nieodpowiednia do wielkości wybranej w zleceniu. Prace nie są skalowane do wybranego formatu.
Drukujemy z pliku przekazanego do realizacji, aby uniknąć wykadrowania pracy lub drukowania pracy w formacie mniejszym do wybranego w zleceniu prosimy poprawić pracę i wgrać ponownie do zlecenia.
W pracy zostały źle przygotowane linie bigu lub falcu, tzn, że nachodzą na tekst lub są złożone pod nieodpowiednią makietkę. Aby ulotka wyglądała estetycznie prosimy poprawić projekt. Informacje na temat ulotek z falcem/bigiem dostępne są na stronie przy każdej ulotce. Proszę wzorować się na szablonach do pobrania.
Praca powinna być wyśrodkowana.
Wyśrodkowanie pracy polega na umieszczeniu jej na środku strony lub arkusza. Prawy margines musi mieć taki sam wymiar jak lewy, a górny margines taki sam wymiar jak dolny. W razie braku wyśrodkowania pracy na arkuszu, druk pracy zostanie wykonany błędnie, obraz między stronami nie będzie się pokrywał
Do druku przyjmujemy pliki z rozszerzeniem: PDF, JPG, TIF, CDR. Przy przesyłaniu kilku plików do jednego zlecenia (np. poszczególne strony w osobnych plikach) w celu uniknięcia błędów prosimy wysyłać pliki z jednym rozszerzeniem.
Proszę zamienić czcionki na krzywe.
Czcionki muszą być zamienione na krzywe. W przypadku braku danej czcionki, zostaną one zamienione automatycznie na inną, co może spowodować brak polskich liter lub zmianę wyglądu tekstu.
Plik uszkodzony. Proszę ponownie wgrać plik do tego zlecenia.
Plik przesłany do zlecenia jest uszkodzony lub został uszkodzony podczas przesyłania do druku.
W wyniku uszkodzenia otwarcie pliku jest niemożliwe, dlatego prosimy o ponowne przesłanie pliku.
W pracy występuje kolorystyka inna niż w specyfikacji
W pracy występuje kolorystyka inna niż w specyfikacji
W pracy został osadzony profil kolorystyczny niezgodny z profilem referencyjnym stosowanym w naszej drukarni lub zastosowano inną przestrzeń kolorów niż przestrzeń CMYK (np. RGB, Pantone).
Jeśli w pracy występuje kolorystyka inna niż CMYK (np. RGB, Pantone), należy przekonwertować pracę do przestrzeni kolorów CMYK.
Jeśli w pracy został osadzony profil barwny inny niż profil referencyjny „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004", należy usunąć profil barwny lub dostosować prace do profilu referencyjnego „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004"
Ulotki składane zawsze składają się z dwóch stron:
Strona zewnętrzna i strona wewnętrzna!lość stron jest nieodpowiednia w stosunku do wybranej w zleceniu specyfikacji produktu. Mniejsza lub większa ilość stron powoduje odrzut pliku. Jeśli wybrano zadruk jednostronny, to do zlecenia należy wgrać plik zawierający wyłącznie jedną stronę. W przypadku druku dwustronnego należy wgrać plik zawierający dwie strony.
Ulotki składane zawsze składają się z dwóch stron: strona zewnętrzna i strona wewnętrzna!